פורקי העול תבעו את המדינה שמאיימת לתבוע ההורים והישיבות

    ואילו בתשובת המדינה נאמר כי "התובעים למדו בבתי ספר על פי בחירתם ובחירת הוריהם, ככל שהם סבורים שהלימודים בבתי ספר אלה גרמו להם 'נזק'... היה מקום לצפות שיפנו את טענותיהם כלפי הוריהם או כלפי בתי הספר בהם למדו". והמדינה ממשיכה "יש להטיל את האחריות על הצדדים השלישיים והיא נבעה עקב חוסר זהירותם ו/או כתוצאה מהפרת הוראה חוקית או חובה חוקית"
    שלום בידרמן 5 Comment on פורקי העול תבעו את המדינה שמאיימת לתבוע ההורים והישיבות

    "התובעים הצליחו בכוחות עצמם ועל חשבונם להגשים את חלומם ולהשלים את פערי ההשכלה. ואולם רובם ככולם נאלצו להקדיש לשם כך שנים ארוכות, והשקיעו סכומי כסף ניכרים ברכישת השכלה שאותה היה על המדינה לספק להם"

    משרד החינוך צילום: אוראל כהן, פלאש 90
    ואילו בתשובת המדינה נאמר כי "התובעים למדו בבתי ספר על פי בחירתם ובחירת הוריהם, ככל שהם סבורים שהלימודים בבתי ספר אלה גרמו להם 'נזק'... היה מקום לצפות שיפנו את טענותיהם כלפי הוריהם או כלפי בתי הספר בהם למדו". והמדינה ממשיכה "יש להטיל את האחריות על הצדדים השלישיים והיא נבעה עקב חוסר זהירותם ו/או כתוצאה מהפרת הוראה חוקית או חובה חוקית"
    14:57
    15.05.24
    רחל פסטג No Comments on הדס לוינשטרן במסר מרגש במיוחד: "מרגישה שאלישע פה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לפני חצי שנה הכישו קבוצת ממורמרים פורקי עול תביעה נגד מדינת ישראל בתואנה כי נפגעו מכך שלא למדו ליב"ה בילדותם.

    אותם פורקי עול הגישו תביעת נזיקין נגד משרד החינוך ומדינת ישראל, אלא שהאחרונה החליטה להסית את האש נגד הוריהם והודיעה שלא תשמש "כיס עמוק".

    היום מפרסם כתב החינוך של הארץ, אור קשתי, כי "בצעד יוצא דופן הודיעה בשבוע שעבר פרקליטות המדינה כי תתבע הורים של 52 יוצאים בשאלה, אשר הגישו לפני כחצי שנה תביעת נזיקין נגד משרדי החינוך, הכלכלה והביטחון בגובה ארבעה מיליון שקלים. לטענת היוצאים בשאלה, על המדינה לפצותם בשל הנזק שנגרם להם משום שאפשרה למוסדות החינוך החרדיים שבהם למדו לא ללמד את מקצועות הליבה. בשל כך, טענו התובעים, נפגעה יכולתם להשתלב בשוק העבודה ולהתקיים בכבוד באופן עצמאי.

    במקביל להודעה כי תתבע את ההורים אם תתקבל תביעתם, הודיעה המדינה, באמצעות עו"ד מירית סביון מפרקליטות מחוז ירושלים, כי תתבע גם כ-90 ישיבות ובתי ספר חרדיים שבהם למדו היוצאים בשאלה. עוד טוענת המדינה כי אין לה אחריות ישירה או עקיפה למצב שמתארים היוצאים בשאלה, וכי ההורים והישיבות אחראים למצב".

    בתביעה נכתב ש"המדינה בחרה להתכחש לאחריותה כלפי התובעים, והניחה לבתי הספר ולישיבות שבהם למדו לחמוק מחובתם ליישם את תוכנית הליבה ולהקנות לתלמידיהם את היכולת הבסיסית לרכוש מקצוע ולהתפרנס בכבוד. כתוצאה מכך, סיימו התובעים את לימודיהם כשברשותם ידע בסיסי בלבד במקצועות חיוניים דוגמת מתמטיקה, אנגלית ומדעים".

    לדברי כתב התביעה, הרי ש"התובעים הצליחו בכוחות עצמם ועל חשבונם להגשים את חלומם ולהשלים את פערי ההשכלה. ואולם רובם ככולם נאלצו להקדיש לשם כך שנים ארוכות, והשקיעו סכומי כסף ניכרים ברכישת השכלה שאותה היה על המדינה לספק להם — בדומה ליתר בני גילם".

    ואילו בתשובת המדינה נאמר כי "התובעים למדו בבתי ספר על פי בחירתם ובחירת הוריהם, ככל שהם סבורים שהלימודים בבתי ספר אלה גרמו להם 'נזק'… היה מקום לצפות שיפנו את טענותיהם כלפי הוריהם או כלפי בתי הספר בהם למדו". והמדינה ממשיכה "יש להטיל את האחריות על הצדדים השלישיים והיא נבעה עקב חוסר זהירותם ו/או כתוצאה מהפרת הוראה חוקית או חובה חוקית"



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      פורקי העול? מי שמך?
      אני שומר תורה ומצוות כמוך ואי תובע על מה שלא קיבלתי.
      איני ממורמר , אתה מר כתב ממש נשמע כזה.

      1. פורק עול! כי אתה פורק עול תורה ומצוות בזה שאינך נשמע לדעת תורה!
        ממורמר כי לא הצלחת בלימוד התורה בישיבה ולכן אין לך את האפשרות להבין דברים פשוטים כמו לימודי ליב"ה לבד…..

    2. 4

      מי שיש בידו לארגן תביעה של בעלי תשובה על הקושי להשתלב בלימודי רבנות וכד' עקב חוסר בידע תורני בבתי ספר החילונייים, דחוף!!!!

    3. 3

      בתור בעלת תשובה, אשמח להיות שותפה בתביעה יצוגית למדינה על כי לא למדו אותנו ערכי יהדות ועל כן הייתי אבודה בין הגויים הרבה שנים, מכרו לי יהדות מעוותת

    4. 2

      אני קובלת על כי למדו אותי יהדות מסולפת, ועל כן הייתי נדה ונעה בין הגויים עד שהקבהו ריחם עלי
      גם בעלי יוצא קבוץ של השומר הצעיר, באופן עקרוני לא עשו בגרות